5 Cara Cepat Kurus Sebelum Raya

5 Cara Cepat Kurus Sebelum Raya | Shima Azuan

Bila kali terakhir korang betul-betul ambil berat tentang saiz & berat badan korang? 

Agak-agak berapa dah agaknya berat tu? Ok ke ok. Ke dah masuk geng obesiti?

Jom kami kongsikan 5 cara mudah nak kawal berat badan lebih-lebih lagi nak raya beberapa hari je lagi ni.

1. ELAK GULA PUTIH

Gula putih adalah  ‘ejen terbaik’ naikkan berat badan. Bukan je naikkan berat badan tapi bagi kesan juga kat kesihatan korang.

2. AMBIL KURANG LEMAK

Waktu berbuka atau sahur cuba elakkan makanan berlemak dan berkolestrol tinggi. Ambil makanan yang mempunyai kalori yang rendah.

3. PASTIKAN CUKUP AIR

Walaupun bulan puasa, pastikan minum air dengan cukup. Air yang cukup juga bantu badan daripada terhidrasi ketika puasa.

4. SENAMAN RINGKAS

Jangan jadikan musim PKP dan bulan puasa ni sebagai alasan tak boleh bersenam. Cuba lakukan senaman ringkas yang mudah hanya di dalam rumah je.

5. LEBIHKAN PENGAMBILAN PROTEIN

Kajian menunjukkan pengambilan protein dapat membantu mengawal berat badan. Ambil protein ketika sahur adalah sangat baik. Bukan je dapat bantu kawal berat badan tapi dapat bantu juga rasa kenyang & tahan lapar lebih lama ketika puasa.

Ada yang nak dapatkan produk protein yang bantu korang raya dengan berat & saiz badan yang menarik? Pm kami nakdibantu

Kak Ma-Coach Kurus Online Je

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *